Geschiedenis

Wat in 1632 heel klein begon op het Kerkplein, staat 391 jaar later groter dan ooit aan de Bos en Duinlaan: de Bos en Duinschool. De oudste Christelijke basisschool van Nederland. De Bos en Duinschool kent een rijke historie. In het jaar 1632 geeft een koster uit het dorp welgeteld les aan één klas. Vier jaar later wordt deze schuur het Diaconieschooltje op het Kerkplein bij de Hervormde Kerk. Dit wordt uiteindelijk de Bos en Duinschool. In 1909 verhuist de oudste Christelijke basisschool van Nederland naar de huidige locatie, waar nog altijd onderwijs wordt gegeven. Een prachtige school op de hoek van de Zomerzorglaan en de Bos en Duinlaan. Een schooltje bij het bos, en zo is het dus nog steeds!

In de zomer van 2014 werd de school opgeschrikt door een grote, allesverwoestende brand. In 2016 opent de Bos en Duin een prachtig nieuw gebouw, waar vorig schooljaar het 390 jarig bestaan is gevierd.